fredag 18 oktober 2013

Igårkväll presenterades Halloween 3 här hemma i tv-soffan. Mina förväntningar var ändå relativt höga då jag mot mina principer läst lite om den. Den skulle inte alls ha med de andra två Halloweenfilmerna att göra och inga originalskådespelare skulle vara med.

Filmen var helt ok för att vara en horrorfilm, dock tyckte jag att den var lite väl mesig. Det kändes mer som en thriller som var lite men ytterst lite sci-fi inspirerad. Den spöklika staden var nog det kusligaste i hela filmen. Men jag blev nyfiken på vad som gömde sig i den jättestora fabriken och varför de hade utegångsförbud efter kl 1800. Av Michael Myers såg vi ingenting och det var lite märkligt för han var huvudperson i de första två filmerna. I denna Halloweenfilm var Tom Adkins huvudrollen och han gör väl en hyfsad insats men det är väl en av de få som gör en bra roll. Detta är ju en B-rulle från 1982 med filmeffekter därefter.

Kvaliten på filmen var hyfsad, dock såg vi filmen i stereo, 2.0 ljud vilket var en missräkning då jag är obsessed med bra ljud på film, sport.

Jag ger filmen 4 av 10. Pga filmens 2.0 ljud  och mediokra bild får den 2 av 5 i kvalité.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar