torsdag 11 september 2014

Recension av Date Movie samt Freedomland med Samuel L Jackson.

Häromdagen såg jag två helt olika filmer på min i dagsläget lilla 42 tums plasma-tv. Jag såg en komedi som heter Date Movie som jag länge har velat se samt en thriller som heter Freedomland. Jag börjar presentera filmen som jag har längtat efter att se, nämligen Date Movie. Jag trodde den var i stil med Scary Movie och de roliga filmerna. Men så besviken jag blev, de flesta skämten i filmen var gamla och många anspelade på sex vilket jag vanligtvis gillar men det var helt enkelt inte alls roligt. Jag hade liksom sett allt redan, det var rätt dåliga skådespelare också. De gjorde parodi på komiska romantiska filmer men de lyckades bara göra parodi på sig själva.


Betyget för den här kalkonrullen är 2 av 10 och kvaliten var ok men 2 av 5 på den.

 Den andra filmen blev jag faktiskt ganska nyfiken på när jag såg vem som spelade i filmen. Det var alltid den duktiga skådespelaren Samuel L Jackson och Julianne Moore. Filmen handlar om en kvinna som säger att ha blivit överfallen av en man i en park och hon kommer i kontakt med Mr Jackson på polisstationen som blir förhörd av just Sam Jackson. Filmen är bra trots att den inte till en början berättar så mycket, jag blir nyfiken på hur filmen ska sluta och jag blir positivt överraskad på en film som jag aldrig hört talas om.

Betyget för filmen är 6 av 10 och kvaliten var helt ok 3 av 5. Ingen wowkvalite men helt ok i slutändan.

 
 
Till nästa gång ska jag ha sett filmer som har posters som ser ut såhär:
 
 
En film med David Carradine som är en westernfilm, Miracle at Sage Creek samt en film med Cary GRant i huvudrollen och den heter Gambling Ship.
 
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar