lördag 23 augusti 2014

Recension av Eagle and the hawk samt The house of Frankenstein

Cary Grant har gjort en hel del filmer i sin karriär och The eagle and the Hawk är en av de bästa. Han spelar här en pilot vars namn är Henry Crocker. Berättelsen utspelar sig under första världskriget och piloterna kämpar tappert mot tyskarna och för att överleva striderna. De är tappra mest för att de förlorar sina vänner dag efter dag och måste ändå strida för att hålla tyskarna borta. En av de bästa piloterna hyllas vid en middag och han blir så förbannad då han precis förlorat sin vän att han stormar ifrån bordet. Det är inte lätt när man förlorar sina vänner att hålla modet uppe. Hela kriget känns meningslöst tycker han. Tyvärr så hittar de honom för sent då han har skjutit sig själv i ett försök att döva smärtorna inombords.

Filmen är mer ett drama än en krigsfilm och scenerna från kriget är inte filmat till filmen utan sekvenser från det riktiga kriget vilket känns lite väl lågbudget. Skådespelarna är bra och historien nyskapande från denna tid samt så finns det moraliska dilemma som visar sig i hela filmen.

Betyget är 7 av 10 och kvaliten är 2 av 5


Den andra filmen jag har sett är the house of Frankenstein från 1944. Filmen är en film som handlar om de olika karaktärerna som Dracula, The Hunchback, Frankensteins monster, Mad doctor samt Wolfman. Till största delen handlar filmen om Dracula som spelar av John Carradine, Dracula av  och The mad doctor spelas faktiskt av Boris Karloff även om han är mest känd att spela Frankensteins monster. Jag trodde faktiskt att de olika karaktärerna skulle mer spela tillsammans men så är inte fallet, det är mer som episode och monstret är endast med i någon minut precis som Wolfman. En besvikelse från mig kan jag ärligt säga.

Betyget från mig är 4 av 10 och kvaliten var inge vidare då jag fick jobba för att hitta någon kopia ens, 2 av 5.

Till nästa tillfälle jag skriver kommer filmer som Date Movie samt Freedomland med Samuel L Jackson samt Julianne Moore recenseras.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar