tisdag 28 april 2015

Recension av Der Untergang och filmen Grilled!

Hej, det var ett långt tag sedan sist jag skrev i den här bloggen. Nu har jag sett två filmer med varierande kvalitet. Den första jag såg var en film från Tyskland som heter Der Untergang.

Filmen utspelar sig de sista åren under andra världskriget och handlar om en sekreterare som tar anställning direkt under sin chef Adolf Hitler. Vi får verkligen känna av och se de innersta delarna av Hitlers sista 3 år i livet och vi följer under tiden hennes tid i bunkern där Hitler till slut tog sitt eget liv tillsammans med Eva Braun. Skådespelarna i filmen är väldigt bra och jag får en rysning i kroppen när jag ser på filmen. Den känns nästan lite autentisk och förklarar att mot slutet blev han helt sinnesrubbad som tur var får jag väl skriva.

Filmen får betyget 9 av 10 och kvaliten av filmen är 5 v 5 då den var en streamad version.

Den andra filmen jag såg var en rätt så dålig film som hette Grilled med Ray Romano i huvudrollen. Filmens handling är rätt så spartansk och handlar om två killar som säljer kött som råkar hamna i trubbel. Skådespelarinsatsen är rätt dålig och storyn är ännu sämre. Min första tanke var att den skulle vara rolig men så är icke fallet. Varning se den inte.

Betyget för filmen är 3 av 10 och kvaliten var ännu sämre 1 av 5.



De nästkommande filmerna som jag lyckats lägga beslag på är On a clear day som är en engelsk dramafilm och House on the bare mountain är en frankensteinfilm från 1962.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar