tisdag 7 april 2015

Recension av The Libertine och The Amityville 8, the dollhouse!

Hej igen, efter en lång resa till England är jag nu tillbaka och har sett på två filmer som inte var några höjdare någon av dem. Den första jag såg var The Libertine med Johnny Depp och John Malkovich och det handlade om en poet som levde i ett ständigt alkoholrus. Vi fick följa hans liv och Mr Depp gör ett strålande jobb som poeten och jag vet ju inte om han porträtterar honom bra på något vis eftersom jag inte har läst boken eller levde på den tiden. Det är en kostymfilm utan dess like och storyn är väldigt tråkig.

Som betyg ger jag den inte bättre än 3 av 10 och då pga av skådespelareliten som finns i filmen. Kvaliten på filmen var riktigt bra då det var en stor kopia av filmen med surroundljud, vad man nu skulle ha det till. Kvaliten 4 av 5.

Den andra filmen är den sista, förutom nyinspelningen som är från 2000-talet och inte riktigt räknas in i genren. Filmen är rätt dålig, skådespelarna är inte de bästa. Trots det är storyn rätt ok, då det handlar om en familj som hittar ett dockhus som föreställer det gamla huset i Amityville där morden skedde på 70-talet. På något sätt är huset länkat med huset som familjen bor i även om det inte är likt på något sätt, därför är det lite väl märkligt. Ett nytänkande sätt som inte går hela vägen fram. Betyg 4 av 10 och kvaliten är 2 av 5.

De nästkommande filmerna Marilyn Hotchkiss ballroom dancing och Basic instinct filmerna är filmer som har lite mer kvalite i genren av skådespelare. Den första med John Goodman och de andra med Sharon Stone och Michael Douglas.