onsdag 24 juni 2015

Recension av Fyra veckor i Juni samt Edison Force

Hej!

Den allra första filmen som jag har sett på den här gången r en svensk film som heter 4 veckor i Juni med Tuva Novotny. Det är en film som utspelar sig i en byggnad som håller på att renoveras. Tuvas rollkaraktär håller på att flytta in dit och hon lever i misär efter att ha blivit illa behandlad av en annan man. I huset bor också en gammal dam som försöker klara sig själv men inte riktigt får pga sin dotter. Efter att ha besökt den gamla damen och berätta lite om sig själv blir de två vänner och hon tar hand om den gamla damen och kommer dit endast för att prata och äta ibland. Utanför hennes lägenhet jobbar en utländsk snickare som jobbar olagligt i landet. De blir kära och det händer en hel del mellan de båda. Filmen innehåller inte så många skådespelare och har inte så spännande storyline men den driver på rätt så bra ändå och är rätt så underhållande. Skådespelarna gör ett gott intryck och gör filmen intressant. Jag vill ge denna filmen 7 av 10 och kvaliten då det var en strömmande film ger jag 4 av 5.

Den andra filmen som jag såg var en film som jag hade bättre förväntningar på. Det var riktigt bra skådespelarelit i filmen med Kevin Spacey, Morgan Freeman bland annat. Filmen handlar om ett korrupt polisväsende och hur en journalist som spelas av Justin Timberlake är de på spåren. Kvaliten på filmen är rent ut sagt usel och väcker inte alls mitt intresse. Betyget på filmen är 3 av 10 och kvaliten blir 4 av 5 då den är strömmande.

De nästkommande filmerna är en tecknad bisarr film som heter Queer duck samt en nyinspelning av Lion in Winter.