fredag 26 juni 2015

Recension av Queer duck och Lion in winter!

Den allra första filmen jag såg var jag själv ganska skeptisk till. Det var en tecknad film som är i vuxen anda, alltså inget för barn. Det är mycket svärord och liknande vuxet i den.

Som ni ser på bilden är filmen inte speciellt bra ritad heller och det är inte riktigt meningen alls heller. Trots det så uppskattas inte filmen alls av mig. Jag har inte alls sett på serien som har gått på någon obskyr tv-kanal så jag njuter inte heller av filmen som saknar innehåll och någon form av röd tråd. Skitkass betyg 1 av 10. Kvaliten då den var på Youtube är lika med 1 av 5.

 
Filmen som jag såg på samma kväll är en nyinspelning av filmen Lion in Winter och var bättre vilket inte alls är svårt än Queer duck. Skådespelarna Glenn Close och Patrick Stewart gör ett gott intryck när det utspelas ett dram om Kung Henry den 2:a. Det syns dock att filmen är en tv-film och kvaliten på the surroundings är tvivelaktigt dålig. Det borde lyfta mer än vad den gör och filmen blir tillintetsägande. Betyget är 6 av 10 och kvaliten är 4 av 5.
 
 
De nästkommande två filmerna är följande:
 
En tidig film av Cary Grant som heter Sylvia Scarlett och en film med Audrey Hepburn som heter Paris When i Sizzles från 1964.
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar