tisdag 28 juli 2015

Recension av the Benchwarmers och Land of the dead!

Hej kort efter förra filmerna jag sett kommer här en ny uppdatering. Den här gången har jag sett på två riktigt bra rullar. Den första som jag presenterar är en film som heter The Benchwarmers med Jon Lovitz och David Spade som de allra främsta komikerna.

Filmen utspelar sig i USA och utspelar sig mestadels på en basebollplan. Det är så att de tre vännerna som är ganska utstötta i vuxenvärlden ser tre barn bli behandlade precis som de själva blev som barn. De tar tag i saken och bestämmer sig för att starta ett lag som ska ta hand om alla andra kaxiga ungar i högsta serien för juniorer. Hur det är möjligt att de kan ställa upp där är för mig en gåta, men det beror nog på att ägaren till serien är pappa till en av de värsta mobbarna som tror han är bäst i världen. Jag skrattade så jag låg dubbel av skratt mest hela tiden. Det allra coolaste i filmen är när Jon Lovitz kommer körande i The Kit Car från Knight Rider eller när han kör i The Batmobil från den urgamla serien, i filmen är han en riktig filmnörd och då framförallt sci-fi... Hur det slutar kan ni ju själv se, för den är sevärd.

Betyget för filmen är 8 av 10, det är ju en komedi och har inga som helst coola effekter som jag gillar. Kvaliten var 5 av 5 då storleken på filmen var 17 Gb.

Den andra filmen som jag såg heter Land of the dead och är en skräckfilm i zombiegenren. Det handlar om en rik man som har tagit emot pengar för att inhysa alla de rika i ett stort säkert hus i skydd från zombierna som finns utanför stadsgränsen.

Det här handlar också om ett gäng människor som av den rika människan fått en stor krigsleksak och lovord om att få komma in i det där huset. Naturligtvis blir de lurade och vill därför hämnas. Det som hela tiden är ivägen för dem är att det finns zombies överallt och det är ett stort problem. I filmen ser vi Simon Baker och John Leguizamo samt Dennis Hopper och Asia Argento. Den är betydligt bättre än vad jag trodde, så jag blir positivt överraskad. Skådespelarna är i B-genren och gör ett hyfsat bra jobb. Det är väldigt bra effekter och bra smink på alla zombier. Betyget för filmen måste jag därför ge 8 av 10 och i kvalite även här 5 av 5.

De nästa filmerna som jag ska se i sommar är en gammal goding med Cary Grant som heter Big brown eyes från 1936 och den första filmen i serien Final Destination från 2000.