lördag 11 juli 2015

Recension av Sylvia Scarlett och Paris when it Sizzles!

Den här gången har jag varit på semester ett ganska bra tag. Under semestern har jag iallafall sett på två ålderstigna filmer med Cary Grant och Katharine Hepburn och den andra filmen är med Audrey Hepburn.

Film nummer 1 som jag såg först är ett drama som handlar om en man som rymmer från Frankrike med sin dotter som klär ut sig till pojke för att dölja sin härkomst. De lurar till sig pengar då pojken låtsar att hon är helt utlämnad. Det uppdagas ganska snabbt dock, dock inte att hon är en tjej det kan de mot all förmodan inte se.

Filmen är framåtdrivande och ganska intressant att fortsätta titta på. Det är bra skådespelare och filmen är från 1936 vilket snart är 80 år gammalt. En imponerande ålder på film idag.

Betyg för den här filmen är 7 av 10 och kvaliten är 2 av 5.


Den nästkommande filmen är en film från 1964 och heter Paris when i Sizzles som handlar om en författare som skriver till film och aldrig har en idé till filmerna som han skriver förrän de sista dagarna. Emellan filmerna super han konstant och befinner sig i ett ständigt rus. Han har sökt efter en som kan hjälpa honom att skriva ner hans arbete som han kommer på i samma stund som sekreteraren gör entre i rummet. En oseriös man som ändock får den fame han eftersträvar. Vi får följa de olika scenerna som han efterhand kommer på och ändrar. En rätt så intressant film som jag tycker är en av de bästa jag sett på länge som har 60 år bakom sig. Betyget får 7 av 10 och kvaliten är 4 av 5.

Nästkommande filmer är de som jag presenterar här nedan.....
En film vid namn Tsotsi som fått otaliga priser och berömmelse samt en rysare, The Cavern.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar