söndag 20 december 2015

Recension av Inside man och Larry the cable guy!

Nu är det snart julafton och tiden går fort med alla de nya filmerna som kommer. Jag är fortfarande på 2006 och ser de som kom på videohyllorna just vid den tidpunkten.

En av filmerna jag har sett jade jag höga förväntningar på som inte riktigt jag upplevde fyllde upp dem till bägarens kant. Den filmen heter Inside man med Denzel Washington och Cliwe Owen samt Jodie Foster. Filmen handlar om ett bankrån som inte egentligen är ett bankrån, Det är en juvelstöld och den stölden är egentligen bara en betalning för att banken ska rånas på ett papper som är gud så viktigt. Denzel Washington gör här en roll han har gjort många ggr förut och därför en lite tråkig karaktär. Cliwe Owen därimot lyser som en stjärna samt Jodie Foster som gör en perfekt roll som en annorlunda förhandlare till förhandlaren.


Den här filmen kan man egentligen bara se för att beskåda en otroligt sexig och snygg Jodie Foster. Betyg 7 av 10 mest för att det är en blockbuster och kvaliten var 5 av 5.

Den andra filmen jag såg är en film med stå-upparen The cable guy. Den filmen överträffade mina förväntningar och var riktigt rolig mot alla odds.

Han åker runt och kollar av restauranger så att de klarar av hälsovårdsmyndighetens stränga lag. Helt plötsligt får han en kontrollant med sig på sina turer och han är hälsovådlig själv så ni kan ju tänka er hur det går. Inga bras skådespelare men hysteriskt rolig.

Betyg 5 av 10 men riktigt kul. Kvalite 2 av 5.

Till nästa gång har jag förmodligen sett på filmerna The Lost city med Andy Garcia från 2006 och en film med Cary Grant, When youre in love från 1937.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar