tisdag 18 februari 2014

Recension av Bagland och Halloween 2 från 2009

Danska filmer har jag väldigt svårt för. Jag har sett några som har varit riktigt bra, en av dem är nattvakten. Den här filmen gjorde mig skeptisk, den har en kärleksaffär inblandad mellan en tjej och två killar. Hon är i ett dysfunktionellt förhållande där killen är deprimerad och sitter hemma och bara spelar tv-spel. Hon får intresse i ett band där hon börjar sjunga och en av killarna där väcker hennes intresse. Den andra killen blir svartsjuk och det blir slagsmål och tjejen vet inte riktigt var hon ska ta vägen. Det slutar med att.....Mer än så tänker jag inte skriva om handlingen. Jag känner inte till några danska skådespelare mer än Mads Mikkelsen och språket har jag svårt att förstå men filmen var rätt ok. Jag ville hela tiden veta vad som skulle hända härnäst. Det känns som en independentfilm med lite pengar. Filmen får av mig 4 av 10 och versionen var ingen bra kopia, 1 av 5.

Den andra filmen i detta utskick är Halloween 2 av Rob Zombie. Nu börjar det här verkligen spåra ur. Filmen är samma sak som alla andra, Michael Myers kan inte dö och han är grymmare, blodigare och mer våldsam än någonsin. Han dödar alla på sin väg och det blir bara för mycket av kakan. Nu hoppas jag verkligen inte att det blir fler filmer om honom. Det är nästan som att det är en hel genre, nu är det 9 filmer som har gjorts med honom som huvudrollsinnehavare. De två senaste filmerna är annorlunda och bättre gjorda men inte alls trevliga att se på, på tok för förutsägbara. Betyget är 2 av 10 och kvaliten får 3 av 5 då det var på Netflix.

På sportlovet har man mycket tid till film, de nästa två filmerna som kommer upp här är The New World med Colin Farell och Asterix in Britain.