måndag 3 februari 2014

Asterix och Cleopatra samt Asterix 12 stordåd!

När jag såg den första filmen från Asterix från 1967 blev jag väldigt besviken på dess kvalite och deras röster som var dubbade av bl.a. Bert-Åke Varg. Jag tyckte det var så dåligt gjort att jag inte trodde det var sant. Jag ska se alla filmerna om den lille Gallen från norra Frankrike och nu var jag på nummer två och tre. Nummer två handlade om hur Asterix bygger en stor byggnad till Cleopatra med hjälp av trolldrycken och arbetarna som han har hjälp av. Han har dock en romare som inte vill han ska lyckas och som gör allt i sin makt för att hindra honom. Han lyckas ju dock till slut som man faktiskt trodde. Storyn är rätt så kul och här passar rösterna bättre eller så har man vant sig från första filmen. Den här filmen gjordes bara 1 år efter den första och det var här som skaparna av serien var med och bestämde hur det skulle se ut när den var färdig. Filmen är ganska ok jag skulle vilja ge den 5 av 10 i betyg och då den var på Netflix så får den hela 3 av 5 i betyg på kvalite trots att den är 45 år gammal.


Den andra filmen jag såg med Asterix den här kvällen var Asterix 12 stordåd. Den här filmen dröjde det 9 år innan man gjorde och jag kan förstå varför. Filmen är inte ens baserad på någon av berättelserna från serien som gjordes i pappersform. Storyn handlar om Asterix och Obelix som ska utföra 12 uppdrag som är nästintill omöjliga nästan i stil med OS i friidrott. Filmen är riktigt dålig och det finns knappt någon handling i den alls. Jag blev riktigt besviken på denna skiten. Hur kunde de släppa en sån film med dessa huvudrollsinnehavarna. Jag blev riktit besviken och jag hoppas bara att nummer 4 är betydligt bättre. Betyg 2 av 10, filmen fanns på Netflix och den får 2 av 10 då kvaliten från inspelningen var slarvigare gjord.

 

När vi nu kommer till sista delen av min presentation är att presentera nästa recensions filmer som är följande: två stycken läskigare filmer. Jag skriver snart igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar