tisdag 18 februari 2014

Recension av Big mommas hóuse 2 och Rumor has it!


Den här filmen är en uppföljare på ettan givetvis och den handlar om den redan etablerade FBI-agenten som får ett nytt fall där tankarna går till att han kan använda Big Momma, det gör han. Filmen innehåller även denna gång Martin Lawrence och Nia Long. De gör ett liknande intryck som i den första filmen, här är dock skämten gamla och  hans roll som Big Momma är passé. Den är smårolig och lite äckligare med tanke på att Big Momma går i baddräkt. Tyvärr når den inte upp till en liknande nivå som ettan gjorde och får därmed inte lika högt betyg. Den får bara 4 av 10, däremot var den i riktigt bra kvalité. 4 av 5 igen på denna kopia.

Den andra filmen jag såg var Rumor has it, en film som jag inte hade någon som helst aning om innan. Inte förrän jag såg att Jennifer Aniston var med blev jag lite intresserad. Den är småmysig och ganska rolig men lyfter inte till några högre höjder. Jennifer gör en hyfsad insats, svårt att koppla bort hennes insatser från Vänner. Hon är dock vacker att se på, Kevin Kostner är ok laidback i filmen. En absurd idé där en man har förstört en hel familj genom att ligga med dotter, mamma och mormor. Storyn är som sagt absurd och genomkonstig. De gör inte sina bästa prestationer, varken Kevin Kostner eller Shirlie McLaine. Av mig får den betyget 5 av 10 och kvaliten på filmen var hyfsad 3 av 5.

Vid nästa recension presenteras följande filmer. Bagland, ett relationsdram från Danmark samt den sista filmen i Halloween-genren regisserad av Rob Zombie.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar