söndag 11 maj 2014

Dracula och Doogal i min tv!

Det var ett tag sedan jag såg på film nu och nu har jag sett på Dracula från 1931 samt en liten tecknad film som handlar om en hund, filmen heter Doogal.

Dracula är inte den första av alla filmer som handlar om Dracula, greven från Transylvanien som livnär sig på människoblod. Det gjordes åtminstone en film innan som heter Nosferatu och är en stumfilm från 1922. Den här filmen är från 1931 och stjärnan som spelar Dracula är Bela Lugosi och är ett mästerverk inte så mycket för själva filmen men Bram Stokers alla påhittade som ting som figurerar i filmen. Hela hans bok har satt Dracula i filmhistorien, jag kommer se en massa andra filmer som handlar om vampyrer framåt och se om de tillför något nytt. Dracula är på resande fot till London och Van Hellsing är på jakt efter honom. Det vet inte riktigt vem som är Dracula men de lär de få se. Han syns inte i speglar och enda sättet att döda honom är en träpåk genom hjärtat.
Betyget blir 7 av 10 och kvaliten var inge vidare tyvärr, 2 av 5...


Doogal är den andra filmen som jag har tittat på, det är idel kända skådisar som gör rösterna till de olika karaktärerna. Dock är det inte särskilt roligt eller särskilt bra. Den är visserligen söt men inte det minsta trovärdig. Storyn är rätt så dålig, jag undrar om aktörerna fick en bra slant för att ställa upp på detta. Betyg 3 av 10 och kvalite då det var på Youtube 2 av 5.

 
Hoppas på bra mycket bättre filmer till nästa gång!!
 
Nämligen:

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar