fredag 30 maj 2014

New police story, Mission Cleopatra Asterix

Jag har nu sett två filmer, New police story med Jackie Chan samt Mission Cleopatra ur Asterix-serien. Den första filmen är den första jag har sett på länge med Jackie Chan. Den senaste var nog the Medallion som inte var något vidare. Denna filmen är bättre, dock ser man att han börjar bli lite gammal nu för att göra stunten som vi är vana att se honom göra. Han har dessutom med sig yngre förmågor i filmen. Ändock så ser vi hisnande stunt som ingen annan skådespelare hade gjort. Filmen bygger på att vid ett tillslag som han är ansvarig för blir han förudmjukad då alla i hans styrka blir dödade mitt framför ögonen på honom. Efter händelsen vill han bara glömma allt som hänt, ända tills han får en ny partner som gärna vill utkräva hämnd. Det är faktiskt en ganska sevärd film jag skulle vilja ge den 7 av 10 och då jag kunde se den på Viaplay och det faktiskt var hyfsat bra kvalite vill jag ge den 4 av 5.


Den andra filmen jag såg tänker jag inte skriva så fasligt mycket om, den heter Mission Cleopatra och är nästan en kopia på den tecknade versionen med Asterix och Obelix. Den är inte vidare bra, den enda skillnaden är väl att Cleopatra är betydligt snyggare och har snyggare bröst. Betyget är 5 av 10 och kvaliten är faktiskt 4 av 5 då den var på Viaplay. och de höll bra kvalite.


Till nästa gång har jag skrivit om The producers och en film med Cary Grant som heter Devil and the Deep.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar