tisdag 27 maj 2014

Winter passing och 16 years of alcohol!


Häromdagen såg jag två filmer, två lite udda filmer. Winter passing med Ed Harris och sedan en brittisk film som heter 16 years of alcohol eller Frankie Mac.

Den första filmen handlar om en dysfunktionell familj där dottern är på väg hem efter flera år vistelse bortifrån hemmet. När hon kommer fram möts hon av personer som hon inte känner igen som är studenter till hennes pappa som har flyttat ut i garaget och inte mår så himla bra. Filmen är rätt skön, men är ganska så slö och driver inte framåt som jag hade önskat. Dock är Ed Harris bra som pappa och gör ett trovärdigt intryck, det är dock svårt att tro på de andra i rollen som hans studenter speciellt Will Ferrell. Jag har sett betydligt bättre filmer än just denna. Betyg 5 av 10 och filmen fanns på  Netflix och därför kvalite 4 av 5.


Den andra filmen jag såg är en film som handlar om en kille som blir en rätt så våldsam man och som livnär sig på att råna människor och orsaka dem smärta, bara för nöjes skull. Det handlar om att han slutar med det livet och finner kärlek och lycka. Tyvärr lyckas han inte hålla sig borta från livet som han tidigare hade och han faller tillbaka i gamla fotspår. Den här filmen tyckte jag var väldigt våldsam, dock väldigt trovärdig och man vill se mer och mer och mer. Jag tyckte den här filmen var riktigt bra. Jag ger den betyget 8 av 10 och kvaliten var 3 av 5 då det var en nedladdad film.

Nästa 2 filmer som jag tänker se är: New police story med Jackie Chan i huvudrollen samt Mission Cleopatra från 2002.



 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar