torsdag 3 juli 2014

Last party 2000 eller Stolen nation och Cary Grant i Hot saturday!

Hejsan, nu har jag sett en dokumentär som heter Stolen nation eller som de skriver på DVD Last party 2000. Dokumentären är från 2001 och har Philip Seymour Hoffman som huvudperson, den numera döda skådespelaren, han dog av en överdos. Filmen bygger på valet som hölls i USA då. Filmen är inspelad under de 6 sista månaderna under 2000 och vi följer här Republikanerna och demokraternas valkampanj.

Jag förstår under  tiden som jag ser dokumentären att det ingår rätt så mycket pengar i valkampanjerna i USA och att det är mycket fiffel och båg precis som i alla andra kampanjer. Filmen gav mig inget direkt intryck som andra liknande filmer har gjort och filmen gav inget avtryck i filmvärlden heller. Betyg 5 av 10 och kvaliten fick bli en nedladdad version då SFanytime inte gick att använda vid tillfället. 2 av 5 i kvalitet.

 
 
Den andra filmen som jag har sett istället för Asterix, den recenseras tillsammans med den nyaste Asterixfilmen i ett nästkommande utlägg, Hot Saturday med Cary Grant är en film som är ganska rörig. Det handlar om en tjänstekvinna på banken som vid en utekväll blir sedd med den rikaste mannen i stan. Efter det tror alla att de har haft en natt tillsammans och ryktet sprids. Alla utom hon tror på lögnen och hon blir rätt ledsen och besviken. Bra skådespelari av de flesta inblandade, Cary Grant gör en strålande insats som miljonären Sheffield och som Ruth ser vi Nancy Carroll. Till sist gör hon slag i saken och spenderar en natt med Sheffield för att alla tror det ju ändå. En rätt så underhållande film. Betyg 7 av 10 och kvaliten var 3/5.

 
 

 De nästkommande filmerna som jag ska se i sommar är Son of Dracula med Lon Chaney och en skräckfilm som heter Motor home massacre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar