torsdag 24 juli 2014

Son of Dracula och Motor home massacre recenseras!

Under en lång resa till England har jag sett på några filmer där en del fallit mig i smaken och andra varit avskyvärda. Den första jag har sett är Son of Dracula som är den tredje filmen i kategorin om Dracula. Greven som dog i första filmen är här tillbaka i form av Draculas son. Den här gången är det i form av någon som heter Greve Alucard, det blir Dracula baklänges. När jag såg den tecknade serien Van Hellsing så lärde jag mig att i den serien hette någon Alucard och det var vampyrer. Filmen är från 1943 så det har gått drygt 10 år sedan den första filmen om Greven Dracula gjordes. Det har även gjorts några tecknade filmer innan 1943 som är av skiftande kvalitet. Son of Dracula är inte en av de bästa som har gjorts. Se någon annan om ni har möjlighet. Lon Chaney är inte den mest övertygande skådespelaren i den här filmen i alla fall. Betyg 3 av 10 och kvaliten är 2 av 5.
 
 
 

Nästa film jag såg verkade så himla bra på omslaget till DVDn. Det fanns en man med en motorsåg på väg till en husbil.

Faktum är att här slutar allt det bra med filmen, omslaget är det bästa. För det finns faktiskt ingen man med en motorsåg i hela filmen. Utan det är faktiskt en kvinna som är boven i dramat och allt verkar vara en komedi för det är så dåligt gjort, både skådespelarna och manuskriptet måste vara gjort av en 7-åring och då förolämpar jag 7 åringarna. Filmen handlar om ett gäng som ska åka och campa i sin gamla husbil. Allt går snett och det kommer en mördare och dödar nästan allihopa. Effekterna kan jag göra i mitt kök och min pappa är en bättre skådespelare. Betyget 1 av 10 och kvaliten 1 av 5.

Varning se den inte!!!


Under min resa tillbaka från England såg jag fortsättningsvis följande filmer:



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar