lördag 26 juli 2014

Recensioner av Cannibal och Asterix och de olympiska spelen!

De här filmerna såg jag mellan London och Rochdale i England och det var med blandade känslor. Den första filmen Cannibal var en av de mest märkligaste och groteskaste filmerna jag har sett. Vid andra recensioner har jag läst att det är ett homoerotisk drama men jag vill mer kallade ett rätt så barbariskt drama som faktiskt har utspelat sig i verkligheten. Det handlar om en man som har en väldigt konstig fetisch. Han vill låta någon annan bli uppäten och bli en del av honom. Det är mycket nakenhet på ett opassande sätt. Människorna är inte speciellt vackra och för min del så var det en film som äcklade mig. När han väl efter mycket sexuella scener tar livet av honom så är det en orgie i styckning och erotiska inslag med kroppsdelarna. Skådespelarna är inge vidare även om det är modigt att ställa upp på en sådan här film. Varning Betyg 1 av 10 och kvalite 2 av 5. Det var tom så att jag fick täcka över min dvdspelare så att andra inte kunde se skärmen.

Den andra filmen på resan var något lättsammare, nämligen Asterix och Olympiaden. Det är en film som spelades in 2008 då det faktiskt var olympiska sommarspel. Filmen är ganska komisk när en gallisk invånare blir kär i en prinsessa. Brutus är också kär i henne även om han framstås som riktigt dum. Det är vinnaren i de olympiska spelen som kommer att få henne till slut. Det tävlas om titeln och Brutus fuskar utan dess like även om han då inte vinner till slut. Michael Schumacher har även han en roll i filmen. Det är första gången som Asterix byts ut mot en annan skådespelare och han gör det faktiskt lika bra som den förre medan Gerard Depardiue fortfarande spelar Obelix. Betyg 5 av 10 och kvaliten är 2 av 5.

De filmer jag såg på vägen tillbaka från London mot Sverige var faktiskt de här två. En film med Cary Grant och Nancy Carroll samt en volleybollfilm med idel tjejer i rolllistan.