måndag 29 december 2014

Syriana och The Hills have eyes!

Nu efter jul har jag sett på två filmer som jag var rätt så intresserad av. Syriana är med George Clooney i huvudrollen plus en massa andra namnkunniga skådespelare medan The hills have Eyes mer har en känd regissör som heter Wes Craven.

Den första filmen är för mig intetsägande, handlingen är inget vidare och det är en film som det absolut inte händer någonting i. Det är med George Clooney och Matt Damon som de stora dragplåstren och de gör bra rolltolkningar. Dock är filmen så dålig att jag nästan somnar när jag ser den. Den är också onödigt lång och därför blir så långtråkig, se inte den här filmen. Betyg 2 av 10 och kvaliten är 3 av 5.

Filmen som är gjord av Wes Craven har fått flera uppföljare. Den handlar om en familj som är ute och åker med sin husbil på semester. De bestämmer sig för att korsa öknen och de får däri punktering på sin bil och de har ingen möjlighet att fixa sin bil. Efter ett tag så väljer två av dem att lämna bilen för att söka hjälp. De blir hittade av egendomliga män som smyger runt ute i öknen. Det finns en liten stad som är byggd av amerikanska staten för att provspränga atombomber. Där lever en grupp människor som är vanskapta då de vägrade flytta från stället som staten skulle spränga i. De här invånarna är riktigt hungriga och tar allt som kommer i dess väg. Den här filmen var riktigt läskig och bra. Jag ger den 8 av 10 i betyg och i kvalite ger jag 5/5 då jag hittade den på SFanytime för 29 spänn.

Nästkommande filmer är en gammal goding från 1934 med Cary Grant och en film med Paul Walker i huvudrollen som tragiskt gick bort under 2014 och filmen heter 8 Below.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar