måndag 16 februari 2015

Recension av Ultraviolet och Ladies should listen

Den första filmen som jag har srtt är filmen med Milla Jovovich i huvudrollen som den superhjälteliknande tjejen Violet. Filmen utspelar sig i ett futuriskt samhälle där världen är uppdelad i två världar. En värld där de accepterade finns och en värld utanför som innehåller en massa smittade människor som är väldigt liknande vampyrer. Milla gör ett uppror eftersom de innanför murarna har ett motgift mot sjukdomen som många bär på. Effekterna i filmen och den digitala tekniken har tyvärr inte alls kommit så långt i den här filmen. De är riktigt dåliga och drar ner betyget avsevärt.

Betyget för just denna filmen blir därför bara 6 av 10 och kvaliten blir 3 av 5. Filmen sågs på Viaplay med hyfsad kvalitet den här gången.
Den andra filmen jag såg var ett romantiskt drama med Cary Grant. Han gör än en gång ett rätt bra porträtt av affärsmannen som förälskar sig i en telefonoperatörska. På den tiden hade man operatörer som förmedlade telefonsamtalen. Eftersom hon gjorde det i hans bostadskomplex så visste hon allt om honom. Mannens flickvän försöker att blåsa honom på pengar men det fixar operatören som spelas av Frances Drake. Hon är precis lika snygg som på bilden, en bra film från 1935. Betyget är 7 av 10 och kvaliten 2 av 10.

De kommande filmerna är en till Draculafilm från 1958. Filmen är en nyinspelning med Peter Cushing i huvudrollen. Han verkar ha fått ett uppsving precis i denna vevan då han spelar både Frankenstein i en tidigare film från 1957 samt Dracula. Sedan den andra filmen är en film med Vin Diesel i en roll vi sällan ser honom i.