tisdag 3 februari 2015

Amityville - Its about time och Annapolis

Idag är det dags för en recension av en uttjatad filmserie. Amityville horror - Its about time. Jag blev så trött på förra filmen då den var tråkig, hade tråkiga skådisar och en uttjatad historia. I den här filmen är det ett antal okända skådespelare som bosätter sig i ett hus. Mannen i huset köper en klocka som för längesedan befann sig i the Amityville-house. Den tar med sig ondskan till deras hus och gör att människorna beter sig på alla olika märkliga sätt.


Tyvärr är den inte riktigt så dålig som jag har förutspått och trots förutsägbara sekvenser är den ok dock uttjatad. Betyget för filmen blir 3 av 10 och kvaliten blir 1 av 5. För kvaliten är riktigt dålig.

Nästa film jag beslöt mig för att se är en dramafilm från 2006 som heter Annapolis som poster visar. Det handlar om en ung kille som jobbar som båtbyggare i Annapolis. Hans dröm är att komma med i Marinen och bli en marine. Han ansöker till skolan och kämpar för att hålla sig kvar även om han inte har pappans stöd. Efter många turer hittar han både vilja och kärlek på skolan som tar honom till lycka. James Franco i huvudrollen gör ett bra framträdande liksom Tyrese Gibson och Johanna Brewster som gör rollen som hans överordnade. Riktigt bra film tyckte jag.

Betyget för filmen är 7 av 10, trots det inga specialeffekter och få stunts. Kvaliten är 3 av 5.

Nästkommande filmer som presenteras på denna sidan är

En science-fictionfilm med Milla Jovovich där hon spelar en vampyr samt en klassiker med Cary Grant som heter Ladies should listen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar