söndag 13 november 2016

13 November!

Hej!

Jag känner mig väldigt utvilad och redo för morgondagens jobb redan nu känner jag.

I slutet på förra veckan bestämde vi oss att hälsa på Vellingeblomman, jag har inte varit där sedan jag var där med Sofie och Sara och mina föräldrar för otaliga år sedan. Nu hade de en skräckpromenad med läskiga haloweenmonster. Jag blev faktiskt rädd vid ett tillfälle och det var när en monsterstor spindel föll ner över mig.

Min sambo hittade en fin mask som föreställer en filmkaraktär.
Min karaktär är måhända lite lite läskigare. Alla barnen tyckte inte alls den var läskig, de bara skrattade.

Vi köpte en del saker där, det var så hickeligt dyrt överallt, dock var det väldigt fina saker som de säljer, men vi köpte några småsaker och lite glögg osv. Jag gör ju allting själv här hemma i matväg. När vi väl var där hade jag nog förstört luckan till bilen, för den gick inte att öppna längre. Dagen efter åkte vi till Martin och Sofie, han är väldigt kunnig när det gäller bilar och han drog av hela inredningen och tog reda på att det var den här som hade gått sönder. Under måndagen ringde jag till Autodemontering i Sjöbo och bad om att få köpa en ny, de hade 3 stycken begagnade inne och efter att själv ha fixat allting så fungerar den nu som en schweizisk klocka.


I veckan som gick sedan lagade jag en del rätter och Karen hjälpte mig när vi gjorde potatispannkaka. Hon tycker faktiskt det är så himla roligt att köra matberedaren så då får hon göra det. Jag har även gjort andra maträtter som Falukorv med vita bönor i tomatsås samt Falusoppa med höstgrönsaker.



Under veckan har det kommit både snö och frost här i Källesjö, den allra första sedan vi flyttade in här i Maj månad.Det kom inte mycket snö men visst kom det snö. Här kommer en del bilder som bevis på det :)


Både igårunder morgonen och även idag har jag fått fina bilder på frosten som lade sig som en vit hinna på vår kalla jord samtidigt som solen har spritt sina varma strålar mot oss. Riktigt härliga morgnar har vi fått uppleva.



Riktigt vackert är det när höstlöven täcker marken och frostens taggiga yttre visar sig från sin bästa sida. Efter att ha tagit de här korten har jag hunnit med att cykla en runda och Karen har varit på Bo Ohlsson och inhandlat jeans.

Ha nu en riktigt skön vecka!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar