torsdag 3 november 2016

Den 3:e November

Idag är det kvällen den tredje november. Jag är mitt i novemberlovet eftersom jag arbetar som lärare. Igår fick vi hem bordet som vi beställde på Miomöbler och det står uppe på mattan som vi köpte på samma gång. Jag håller just nu på att montera stolarna, det ingick 6 stolar i paketet.



Under lovet fick vi en present från min arbetsgivare, vi fick en heldag på Ystads saltsjöbads spaanläggning och det var en riktigt härlig dag som vi spenderade mellan 13 och 20 med 3-rätters lunch samt sång och lek samt en massa badande i alla de pooler som finns på anläggningen. Det var hur skönt som helst. En del av personalen hade valt att spela paddle eller ha yoga. Men de som spaade kunde göra det mellan 15-18, ett perfekt val. Det uppfyllde alla mina förväntingar och faktiskt när vi 3 killar satt i bastun så bestämde jag mig för att gå ner till havet och ta mig ett dopp i havet. Den 1a november badade jag i havet, en overklig känsla. Efter badandet fick vi en 3-rätters middag med havskräftsoppa och rosastekt ankbröst med potatispure samt brynt choklad med havstornsmousse


och hjortron. Vidunderligt gott.

Imorgon blir nog möblemanget färdigt, då kommer det en bild.

MvH Johan Olsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar