torsdag 24 november 2016

24 November

Den senaste 10 dagarna har jag mest jobbat faktiskt. Jag gjorde även en beställning på Öl från systemet och en av ölsorterna som jag ville testa den här gången var Raggaröl, om du vill se världen med färg är deras slogan. Den är bryggd i Dalarna och innehåller 4,7 % alkohol som enligt de borde vara perfekt. Ölen var helt ok som sällskapsöl och är ett väldigt lättdrucket lageröl, inget speciellt med det.



På jobbet tog jag mig an och byggde torn med hjälp av kapplastavar. Tornet blev som synes väldigt högt innan det ramlade.

Maträtterna den här 10 dagarna var baconplättar som inte blev helt lyckade, det var LAsagne på vårt vis som vi ser här. Det blev så jäkla gott måste jag faktiskt tillstå mig att säga. Båda mina föräldrar var här på besök och mamma gillade verkligen det medan pappa sade att är det meningen att jag ska äjda di. Igår gjorde jag pepparstekt torsk som vi åt upp samt idag gjorde jag strimmelsoppa med starka korvar i. Men favoriten är lasagnen.

För övrigt var vi iväg hemma hos Ola och Anneli i fredags och blev bjudna på en ljuvlig laxlasagne med pastaplattor. Det var riktigt trevligt och vi ska ta upp den bekantskapen lite mer har vi bestämt.


Nu räcker det för idag, vid nästa tillfälle är det faktiskt december månad och det är snart jul. En mysig årstid.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar