måndag 13 januari 2014

Halloween 6 - The family stone

Den här gången ska jag recensera Halloween 6 och The family Stone.
Den första filmen som ska recenseras är Halloween 6, nu börjar vi bli ganska trötta på Michael Myers och hans odödliga skapelse. Filmen som så är väl inte helt genomdålig om man tar filmen som helhet men skådisarna är som vilken ungdomsfilm som helst. Rätt så genuint dåliga och Sam Loomis gör en inte helt lysande uppvisning. Det ska nämnas att kort efter att filmen var gjord dog Donald Pleasance som gör karaktären av Dr. Loomis. Han dog av sviterna efter en operation. Se inte de här sista filmerna av Halloween. Vi har dock tre filmer till att recensera innan filmserien är helt slut, de övriga är dock av lite annan karaktär med Jamie Lee Curtis tillbaka i rollen som den utsatta tjejen.
Filmen får 4 av 10 och filmen på Netflix hade bra kvalite 4/5.

 

 Filmen The family Stone var en riktigt bra familjekomedi som innehåller en stor del av duktiga skådespelare. Filmens bakgrund är att varje år samlas familjen till jul, det är hjärtlig stämning mellan familjemedlemmarna även om det är väldigt stelt. Sonen till Diane Keatons karaktär tar med sig en ny flickvän in i familjen som ingen gillar. Det blir en hel del dråpliga tillfällen och inget slutar som man tror. Det är en fin trevlig romantisk film och den avslutas på ett vackert men rätt så sorgligt sätt. Jag och min sambo tyckte den här filmen var bra. Jag ger den 6/10 och vi fick se den i nedladdad kvalite som var helt ok. 5/10.
 
 
Vid nästa recension ska jag skriva om
 
 

 
Nästa vecka kommer nog nästa uppdatering!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar