torsdag 30 januari 2014

Halloween Resurrection och End Game!!

Nu har jag sett den sista filmen av fenomenet Halloween, nämligen resurrection och den är om möjligt den absolut den sämsta i hela serien. Den börjar med att Laurie Strode befinner sig på ett sjukhus och att vår kära Michael Myers tar sig in där, hämndlysten som vanligt. Den här gången efter sju sorger och åtta bedrövelser får han död på Laurie Strode, sin allra yngsta syster. Det borde kanske vara i slutet på en film kan man ju tycka, men det är här denna filmen börjar. Efter ett antal år ska en ny tv-serie börja, denna filmen är gjord när big brother och alla liknande var populära, så nu ska man göra en live-såpa av Michael Myers hus. Det är nu det börjar spåra ur rejält, det är en riktigt dålig film och jag varnar er att se den. Ett under att min sambo kunde genomlida den i 1 timme och 25 minuter, de hade nog inte material för mer. Jamie Lee Curtis ser gammal ut, Busta Rhymes och Tyra Banks som skådisar är bara för mycket. Undrar om de tjänade något på denna skit.

Betyg 1/10 och kvalite var faktiskt rätt ok med tanke på att det var på Netflix 4/5.

Tro det eller ej, det kommer 2 filmer till efter denna som är en nyinspelning på de första 2.
 

Den andra filmen jag såg var en film som hette End Game, med Cuba Gooding junior, James Woods och Burt Reynolds och Jack Scalia. Faktiskt en inte allt så tokig film, med bra skådespelare som gör ett ok intryck. Den handlar om två personer, en agent Cuba och en reporter som undersöker en konspiration om mordet på en president. Cuba gör ett gediget intryck när han spelar en Secret service agent som har försökt skydda presidenten men misslyckas. James Woods spelar vice presidenten och gör inte ett lite säkert och bra intryck på mig. Jag råder dock er att se denna filmen, rätt bra för att vara från 2006 och vara en film från the old school med 0 dataanimeringar utan bara en spännande actionthriller.

Betyg 7 av 10, kvalite 3 av 5, ett dåligt betyg till Netflix som tog bort den från sitt utbud precis innan jag skulle se den.


Nästa gång kommer jag att recensera två tecknade filmer från 70-talet....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar