torsdag 23 januari 2014

Recension av Hoodwinked och Second in command!

Hoodwinked är en film som jag inte hade några förutfattade meningar om alls, eller rättare sagt så trodde jag den var direkt dålig. Men jag hade så fel, filmen är riktigt bra. Den handlar om den gamla sagan om Rödluvan och vargen men på ett helt twistat sätt. Den utspelar sig så att det är mer ett förhör av alla inblandade, Rödluvan, vargen, jägaren, mormor som i den är versionen är en vild version av den gamla som håller på med extreme sports. Jag läste mig till att det var en independentfilm som har gått väldigt bra och nu finns där tom en uppföljare.

 
 
 
 Filmen som helhet får 7 av 10 och filmen fåt ett slut som man inte räknat med alls eller ens räknat med ifrån början. Jag såg den på Netflix och kvaliten får 5 av 5 helt superb. Jag har också sett på Second in command med Jean-Claude van damme och filmen är ok. Skådespelarna är inte jättebra och han är lika stel och svår att förstå som vanligt. Jag hade väldigt svårt att komma in i filmen då de inte berättar någonting om vad konflikten handlar om, de berättar inget om karaktärerna. En riktigt usel film som har några bra saker men det är inte mycket som lyser upp i vintermörkret. Det utspelar sig i Moldavien och handlar om en gerilla som försöker ta över en amerikansk ambassad och få en fånge släppt mot gisslan. Van Damme har gjort mycket bättre filmer. Betyg 3 av 10 och kvaliten på filmen är 1 av 5 även om det var en stor fil som var nerladdad.

Nästa filmer att recenseras är följande


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar