tisdag 10 juni 2014

The producers och Devil and the deep!

Idag har jag sett på två filmer som jag snart tänker presentera. Den ena filmen tycker jag faktiskt är väldigt tramsig. Den är på gränsen faktiskt, jag tyckte den var ok men inte mer. Filmen som jag pratar om är The producers. Jag har inte sett på originalet med Mel Brooks och jag tror inte jag vill se den heller. Även om kvaliten på filmen var grymt bra så är kvaliten på filmen mycket märklig. Skådespelarinsatserna av MAtthew Broderick är ok men jag tycker inte filmen är nå vidare tyvärr. Efter vad jag har läst så är filmen nästan en exakt kopia på filmen som gjordes i första skedet.
Betyg 2 av 10 och kvaliten var 5 av 5 i nedladdad version.


Filmen som jag såg efter denna skräpfilm är ett klassiskt mästerverk. Den filmen heter The Devil and the Deep. Filmen är en av de med Cary Grant även om han inte spelar så stor roll i denna filmen heller. Filmen handlar om en General som är gift med en kvinna som är otrogen med en snygg soldat på ubåten som de båda arbetar på. I slutet vill generalen ta ut sin hämnd på den snygga mannen som försöker ta hand fru ifrån honom och krockar med U-båten för att den ska sjunka och han ska ta sitt liv. Ni får väl se hur det går för dem i filmen. Riktigt spännande och väl uppbyggt drama.

Betyg 8 av 10 och i kvalite får den 2 av 5.


Vid nästa tillfälle ska jag se på två är en klassisk film och en ny film som jag aldrig hört talas om innan :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar