onsdag 25 juni 2014

Asterix and the Vikings and Blonde Venus recenseras!

Jag har nu sett två nya filmer som bara väntar på att bli risade eller rosade. Den första filmen jag såg den här gången är Asterix and the Vikings och detta är den första filmen i serien som är dataanimerad. Den är väldigt snyggt gjord och historien är ny då det den här gången handlar om vikingar istället för romare. Filmen är rätt ok, dock börjar jag tröttna på dem. Jag har nu en film kvar att se på och det är Asterix och Britterna som en riktig spelfilm, vi får väl se hur den ter sig på tv:n.


På bilden kan nu också se att den är dataanimerad och betydligt snyggare än de övriga filmerna. Jag skulle ge filmen 5 av 10 och kvaliten blir 4 av 5.

Den andra filmen heter Blonde Venus och den filmen är med Cary Grant och Marlene Dietrich och handlar om en Cabaret-sångare som lever sitt liv med sin man. Dock blir han förgiftad och hon måste jobba ihop pengar till hans operation. Hon träffar en miljonär och blir förälskad i honom under tiden hon vill sälja sig till honom för att hjälpa sin man. Blir hon förälskad på riktigt eller är det bara ett spel för gallerierna. FIlmen börjar rätt så trögt och blir inte intressant förrän till slutet. Det är inte en av Cary Grants bästa filmer. Jag skulle ge filmen 4 av 10 och kvaliten var 2 av 5 då filmen är från 1932.


Vid nästa tillfälle kommer jag ha sett de här två filmerna, en romantisk komedi Something new och ett komiskt drama Transamerica.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar