onsdag 25 juni 2014

Something new samt Transamerica är för granskning!

Den första filmen som jag har sett på den här gången hade jag inga som helst förväntningar på. Jag visste inte vilka som skådespelarna var eller vad filmen handlade om. Filmen heter Something new och filmens poster ser ut som synes.

Filmen är en romantisk komedi som handlar om Kenya som med sina vänners hjälp går på en blinddate med Brian. När hon kommer till restaurangen märker hon att allt inte är som det ska. Brian är nämligen vithyad. Hon känner sig obekväm med det och beslutar att avsluta middagen. Senare på en fest möter hon Brian igen. Han är en sk. landscaper och fixar  trädgårdar osv. Han får i uppdrag att ta hand om hennes bakgård och på den vägen är det. Filmen är riktigt bra och på imbd får filmen hela 6,8 i betyg och jag ger filmen 8 av 10, riktigt bra skådespelare i både Sanaa och Simon gör sina roller utomordentligt bra. Kvaliten på filmen var superbt 5 av 5.

Den andra filmen jag såg är lite mer kontroversiell och den heter Transamerica och handlar om en man som känner att han fötts in i fel kön. Han klär sig kvinnligt, sminkar sig, manikyr ja säg inte det han gör för att bli kvinna. Hen får reda på att hen är pappa till en son och att sonen är vuxen nu. Hen får inte göra en könsoperation om hon inte tagit itu med sin son en gång för alla. Hen beslutar sig för att träffa sonen och följer med sonen på en roadtrip. Tyvärr vågar hen inte berätta att hen är pappa till pojken förrän i slutet och då bryter helvetet löst. Deras roadtrip är verkligen underhållande och det händer en massa saker hela tiden. Relationen bättras på hela tiden som det brukar göras om man träffar någon riktigt mycket. Filmen får i betyg av mig 5 av 10. Inte riktigt min typ av film även om den är underhållande med ett driv. Skådespelarna är väldigt bra också, man tror liksom att pappan är en man, fast det är en kvinna som spelar en man som klätt ut sig till kvinna. Rörigt eller hur men bra gjort. Kvaliten på filmen blev 4 av 5.

Postern ser ut som synes:


Vid nästa tillfälle det kommer ut en recension så är det filmerna Imaginary Heroes och Hollow man från 2001. Ett drama samt en Science fiction rulle som har några år på nacken.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar