måndag 4 augusti 2014

The woman accused och All youve got!

Jag har nu kommit hem från England och jag har en vecka kvar på semestern. Jag har nu sett som utlovat, A woman accused med Cary Grant och Nancy Carroll.

Det handlar om en kvinna som blir kär i en man och som tänker gifta sig med varandra. En av hennes tidigare män hör av sig och vill träffa henne. Det gör han dock under hot och under hans våldsamma beteende slår hon ihjäl honom. Hon försöker ljuga sig till att inte ha gjort det och det hela blir en rättslig process ombord på ett fartyg. Filmer är rätt ok tycker jag och speciellt Nancy spelar sin roll bra medan Cary Grant gör sin vanliga tolkning av en snygg ung man.

Min bedömning är 6 av 10 och kvaliten är 2 av 5.

Min andra film som jag sett heter All youve got och handlar om ett collegelag i volleyboll, ett tjejlag då. Allt för att man ska få med alla långa snygga ben. Filmen handlar om en ung tjej som har framtiden för sig i collegelaget och en pappa som stöttar henne. Plötsligt dör hennes pappa och hela hennes värld raseras. Alla i filmen är en bitch någon gång under filmens gång och i övrigt är det en hel massa intriger och alla blir vänner till slut. American college Movie....suck...

Betyg 3 av 10 och kvaliten är 2 av 5.

 
 
Nästa två filmer som jag tänker se är....trumvirvel...
Wallander med Rolf Lassgård efter Henning Mankells roman samt en sann berättelse om en pojke, The blue butterfly.
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar