fredag 8 augusti 2014

Recension av Bloodrayne samt dokumentären Enron!

Häromdagen såg jag på actionfilmen Bloodrayne med Kristiana Loken från Terminator 3 i huvudrollen. Det är en film och ett spel som jag aldrig har hört talas om innan jag skulle se den här filmen. Detta är en film som handlar om vampyrer och Kristiana Loken är fast övertygad om att hon ska stoppa de till varje pris. Mrs Loken är Rayne, till hälften Vampyr och till hälften människa. Själva filmen och skådespelarna håller ok kvalite, rätt så namnkunniga skådisar med som Michael Madsen, Ben Kingsley mfl. Tyvärr är slagsmålsscenerna så usla att tom jag hade svårt att se på dem. Rayne är inte alls vig och det syns i de scenerna. Enligt imdb så var inte Michael Madsen nykter en enda dag på inspelningen vilket inte riktigt märks.
Visst är Rayne här på bilden rätt snygg men det ser inte autentiskt ut för fem öre tyvärr. Annars är kulisserna riktigt bra, synd de inte lade pengar på bättre koreografi och skådespelare. Betyg 3 av 10 oc h kvaliten då den var på Netflix i topp 5/5

Den andra filmen jag såg är en dokumentär som handlade om ett företag som hette ENRON. Jag hade själv ingen direkt kunskap om företaget som lurade en hel värld att tro att det gick så bra för dem. De lurade alla. Intressant dokumentär även om den är lite väl mycket facktermer ibland när det gäller att köpa och sälja som jag inte hänger med på.

I slutändan åker personerna fast som satt i företaget och tog ut flera 100 miljoner dollar, även om de i intervjuerna berättade att de hade gjort allt i god tro för företaget. Betyg 4 av 10 och kvaliten 2 av 5.


Nästa gång det är dags för film här i min egen lilla biosalong är det dags för de här filmerna: The eagle and the Hawk med Cary Grant och Carole Lombard i huvudrollerna samt The house of Frankenstein med Boris Karloff som den galne professorn. Två klassiker som jag aldrig sett förut.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar