onsdag 6 augusti 2014

Recension av Wallander - Steget efter samt The blue butterfly!

Idag har jag sett på två filmer med helt olika karaktär. Den första som jag ska skriva om är en deckare signerad av Mankells Wallander och heter Steget efter. I den här filmen är det Rolf Lassgård som spelar poliskommisarie Kurt Wallander och Marie Richardsson spelar hans assistent. Filmen handlar om en utredning på 3 ungdomar som hittas brutalt mördade i ett skogsparti. De hittar även en cd-skiva där det finns smygfilmade filmsnuttar från Wallander och de övrigas liv samt hur mordet gick till. En ganska spännande film, tyvärr inte alls inspelad i Ystad eller i närområdet även om de vill påkalla att det är gjort det. Ala skådespelare gör ett bra jobb och man rycks med i filmen.

Betyg 8 av 10 och kvalite 4 av 5.


Nästa film som jag har sett är The blue butterfly.

I den här filmen spelar William Hurt en naturfilmare som på uppdrag av den lilla pojken tar med honom ut i djungeln på sin rullstol. Det är illa ställt med pojken då han har fått cancer och har väldigt lätt för att tuppa av, svimma och därför sitter i en rullstol. Det stöter på riktigt stora problem under resans gång både sociala och fysiska. Jag tycker att Mr Hurt gör ett väldigt bra jobb när de ska åka dit för att söka efter den blå fjärilen. En mycket emotionell film som får ett lite väl snabbt slut i eftertexterna som jag tycker tar bort lite av hur bra filmen är.

Betyg 7/10 och kvalitén är 5/5 då detta var en mycket bra kopia av dvd:n.


Vid nästa tillfälle återkommer jag med recension av en film som är byggd efter ett spel, nämligen Bloodrayne med Kristianna Loken i huvudrollen samt dokumentären Enron - The smartest guy in the room.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar