söndag 19 oktober 2014

Frankenstein från 1931 samt Im no angel med Cary Grant och Mae West!

Till idag har jag sett på filmerna Frankenstein och Im no angel med Cary Grant och Mae West.

 Den första filmen Frankenstein är en klassiker som har orsakat en mer stor snackis än vad filmen är bra. Det handlar om en professor som har en tanke att skapa liv från döda kroppsdelar. Boris Karloff blev det stora dragplåstret men han är endast med de sista 10 minuterna av filmen som det stora monstret. En väldigt överhypad film som trots sin roll i filmvärlden har bättre efterföljare. Betyget är 3 av 10 och kvaliten är 3 av 5.

Den andra filmen som jag har sett är även den en gammal film med Cary Grant och Mae West, två riktigt bra skådespelare kan man tycka.

Tyvärr tycker jag inte att filmen bär upp sina skådespelare alls. Historien är rätt tam och Mae West är ingen bra skådespelare, inte i denna filmen i alla fall. Jag blev oerhört besviken kan jag villigt erkänna på denna filmen. Nu måste Cary Grantfilmerna visa lite av den kvalite de bör besitta. Nästa film jag ska se med honom är Alice i underlandet. Betyget för filmen är 4 av 10 och kvaliten är 2 av 5.

De nästkommande filmerna jag ska se är de här.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar