söndag 12 oktober 2014

Recension av Everything you want samt The Sisters

Everything you want är en romantisk komedi som är gjord för tv. Den är romantisk, söt och rolig och min flickvän ville inte vi skulle pausa i den alls. Filmen handlar om Abby som sedan hon var liten haft en kompis som heter Sy. När hon träffar på en ny kille så uppstår det problem, hon vill inte riktigt släppa sin vän Sy. Mer än så kan jag inte berätta för då avslöjar jag hela handlingen. Den nya killen är en kille som är intresserad av henne och för att få träffa henne så vill han att hon ska ta extralektioner med honom.

Filmen är rolig, framåtdrivande och engagerar tittaren. Skådespelarna är inte alls kända men de gör ett bra jobb och jag tycker att filmen får 6 av 10. Kvaliten på filmen får bara 3 av 5.

Den andra filmen jag såg hetter The sisters och är en komedidrama som mer eller mindre utspelar sig i ett enda rum. Det handlar om intrigerna mellan tre systrar och är baserad på Anthon Chekovs bok, Three sisters. Det händer mycket i systrarnas liv, deras pappa har avlidit och de träffas vid jul för attha en trevlig jul tillsammans. Det finns mycket gömt hos de som de aldrig har pratat om. Deras respektive har också ett och annat att säga om sin partners syskon. Det är en drivande film, det låter inte särskilt spännande men det fick mig att stanna kvar vid tvn.

Skådespelarna är väldigt bra och deras insatser är väldigt trovärdiga. Betyget för filmen är 7 av 10 och kvaliten för filmen är 3 av 5.

Nästa två filmer som jag har sett är de här två klassikerna. Nämligen Frankenstein från 1931 och Im no angel med Cary Grant och Mae West.