måndag 27 oktober 2014

Recension av Sarah Silverman och Bud Abbott och Lou Castillo meet Frankenstein!

Vi börjar med att lägga till en bild på den snygga Sarah Silverman. För hon är faktiskt väldigt snygg, om än inte alls lika rolig. Filmen börjar med en scen ur hennes liv där hon sitter med sina vänner i deras soffa. Det är inte alls särskilt kul och det fortsätter sedan på scen där hon drar det ena skämtet efter det andra, men jag skrattar inte. Igenkänningen hos mig finns inte, om det beror på att jag är man eller för gammal det kan jag inte veta men det är inte och blir aldrig roligt. Tråkigare stå-upp måste man leta efter. Betyget blir bara 1 av 10 och kvaliten blir 3 av 5 för hon är snygg.

När jag samma kväll såg på den här filmen var det med ett leende jag avslutade kvällen. Det är ju svårt att inte slå Sarah i förra filmen men den här filmen är smått underhållande och rätt så patetiskt rolig men dock ändå rolig. Jag vet inte vad för syn folk hade på de här två människorna på  30-talet för de är ganska roliga. Filmen handlar om 2 lagerarbetare på ett museum som ska ta emot en last med Dracula och Frankenstein i. Det kommer tjuvar som vill stjäla de här skapelserna och de vaknar upp ur sina kistor. Sedan kan ni bara tänka er hur resten blir. Wolfman spelas som alltid av Lon Chaney och Dracula spelas av Bela Lugosi samt monstret som har tagits över av Glenn Strange efter Boris Karloff. En av de bästa filmerna som jag sett ännu med Frankenstein. Betyget för filmen är 6 av 10 mest för att de lyckas vara roliga. Filmens kvalite var inte den högsta, 2 av 5 och inget surround.

Filmerna som jag har sett efter de här två är en musikal samt en riktig klassisk skräckfilm. Nämligen en film från 1933 som heter Footlight parade och The Amityville horror från 1979.