söndag 4 januari 2015

Recension av Arsenic and old lace samt Huset som gud glömde 5!

Nytt år och nya filmer som jag väljer att se på. Som jag skrev om sist så har jag valt en riktigt gammal film, nämligen Arsenic and old lace från 1944. I huvudrollen spelar Cary Grant i en film som jag faktiskt aldrig har sett men som är ganska så rolig. Det utspelar sig nästan i samma hus alltihopa, hemma hos två stycken äldre damer och den enas man som tror han är president. Cary Grant spelar en man som ska gifta sig och väl hemma hos sina fastrar så får han reda på att de tar hem ensamma män och ger dem vin med gift i för att ta slut på deras lidande.

Filmen är väldigt komisk och Cary Grant gör en av sina bästa roller. Lite förutsägbar men den är riktigt underhållande att se. En av de bästa filmerna med Mr Grant som jag har lagt ögonen på. Betyget för den här filmen blir 6 av 10 och kvaliten på denna var riktigt bra 4 av 5. Trots denna filmen med Cary Grant så var det en film ur Frankensteinrepertoaren.

Den här filmen går inte till filmhistorien som en av de mest ihågkomna filmerna. Det är fortsättningen på The Amityville story. Här flyttar 5 personer in i ett öde hus och det börjar med en hängning och slutar med ett mord. Inga skådespelare som är något att ta upp och inte deras insatser heller. Det väntar en film till bakom hörnet, nummer 6 som snart kommer upp här.

Betyg 1 av 10, kvalite 1 av 5.

De nästkommande filmerna innehåller en historisk berättelse som handlar om Minotaur, monstret i labyrinten. Nästkommande film handlar om Sandor / Ida, det var längesedan jag såg en svensk film så här kommer nästa. Min sambo har redan sett filmen så jag väntar med spänning. Det är en film som är baserad på Sara Kadefors bok.