måndag 26 januari 2015

Recension av Hämnarens resa och THe curse of Frankenstein

Hejsan, nu har jag sett på två stycken skräckfilmer som har haft varierande kvalitet. Den första var jag rätt så skeptisk till redan från början. Den heter Hämnarens resa och jag visste att den inte var på engelska och hade en något udda inriktning. Jag såg den och den var skitkass. Jag förstod ingenting av den och den var möjligtvis artistisk men det räcker inte för mig alls.


Jag tror att språket gjorde den än mer trist och att jag inte riktigt fattade storyn. Betyget 1 av 10 och kvaliten 3 av 5.

Den andra filmen som jag såg heter The Curse of Frankenstein från 1957. Filmen är faktiskt i färg och den var en av de bästa filmerna även om den inte innehöll Boris Karloff. Denna innehöll istället Peter Cushing som Professorn Frankenstein och Christoffer Lee som monstret. Hela storyn tyckte jag var riktigt bra och skådespelarna utmärkta. Det var helt slätt och rätt den gamla storyn i ny tappning. Riktigt bra gjort, jag kommer ju att se om det kommer fler uppföljare som har samma story. Nästa film i genren heter The return of Frankenstein tror jag.

Betyget är 8 av 10 och kvaliten var tyvärr bara 2 av 5.


De nästkommande två filmer på min repertoar är den 6:e filmen av Huset som gud glömde samt en film som heter Annapolis. En skräckfilm som kanske har sett sina bästa dagar samt en dramafilm om en man som vill ta sig in i the navy.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar