söndag 18 januari 2015

Recension av Madeas Family Reunion och The return of Dracula!

Dessa två filmer var jag ärligt talat skeptisk mot. Den första filmen handlar om en familj som får utstå en massa otäcka saker som kommer upp till ytan under filmens gång. Trots det svarta temat så är detta en komedi och filmen går faktiskt hem i alla fall hos både mig och min sambo. Vi skrattade och hade väldigt roligt. Igenkänningsfaktorn finns när det gäller historien, dock inte vad det gäller skådespelarna. Tyler Perry gör ett antal roller och har faktiskt skrivit denna film utöver sin rollprestation. Roller som han spelar är samma roll som han gör i nästkommande filmer som faster Madea.

Jag tycker det är en film som man borde se om ni vill ha något lättsmält som är både familjärt och roligt. Jag ger den en 7 av 10 och på den kopian som jag såg var det 5 av 5. Om vi tar in en aspekt till så är det filmeffekterna så finns här inga nämvärda. Det ska vara utklädnaden av Aunt Madea då. Filmen är från 2006.

Nästa film jag såg var en film i kategorin Dracula, filmen heter The return of Dracula och är från 1958. Detta var en återstart för Draculagenren efter starten i början på 30-talet, med Frankenstein och Wolfman i samma filmer som Frankenstein. I den här filmen är det bara Dracula som figurerar och det är faktiskt bra för min del.Här kommer Dracula från sitt hemland till USA och mördar en konstnär och tar hans identitet och försöker nästla sig in i den döde mannen föräldrahem. Rätt så bra historia och bra skådespelari. Dock inte så namnkunniga skådespelare men en bra återstart för genren. Betyget blir 6 av 10 och kvaliten då det var på Youtube är 3 av 5.


De nästkommande filmerna är 2 stycken skräckfilmer, ni märker att jag gillar skräckfilmer ganska mycket. Den första filmen är hämnarens resa från 2002 och från Sydkorea samt en gammal film från 1957 som heter The Curse of Frankenstein med den kända skådespelaren Peter Cushing och Christopher Lee som monstret.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar