söndag 11 januari 2015

Recension av Minotaur samt Sandor/ Ida

Nu har även jag börjat jobba och tid till film finns inte lika mycket som under ledigheten. Nu har jag sett de två filmerna som jag annonserade i förra inlägget. Nämligen Minotaur och Sandor / Ida. Den första filmen är en historisk berättelse som berättar om monstret Minotaur i labyrinten som de som levde då offrade oskulder till den. Troligtvis hade de inte massor med pengar under produktionen. Skådespelarna är hyfsat ok och storyn är faktiskt ok. Det enda som jag inte gillar riktigt är nog deras CGI-teknik. Storyn bygger på historien om det stora monstret på en ö i en labyrint som tar hand om en massa oskulder. En man får via ett orakel reda på att hans flickvän är i labyrinten och han åker dit för att ta död på monstret. Han åker dit och det han möter är något helt annat än det han trodde från början. Vilket monster!

Betyget för filmen är 6 av 10 och kvaliten var faktiskt rätt ok då jag såg filmen på SF anytime. 4 av 5.

Den andra filmen är en film som min sambo hade sett innan och den heter Sandor/ Ida. Den handlar om en kille som är i tonåren och är hyfsat mobbad och udda i skolan. Han dansar balett och han har pbörjat tittat på tjejer i hans ålder. Det går en tjej i hans balettklass. Det handlar också om hur Ida och Sandor träffas, Ida är en tjej i samma ålder som är en framåt och rätt så mycket slampig tjej, mest för att alla ska tycka om henne, killar som tjejer. De här två ungdomarna träffas av en tillfällighet på en chatsida och börjar tycka om varandra. Det händer en massa saker mellan de två för att de ska kunna gilla varandra. Filmad efter en bok av Sara Kadefors. Jag ger den här filmen 8 av 10 och kvaliten då jag såg den på Netflix en 3 av 5.

I veckan som kommer ska jag ha försökt sett på två nya filmer. Den första är en romantisk komedi med Matthew McConaghew och Sarah Jessica Parker och den andra filmen är en Cary Grant film som heter Kiss and Makeup.