söndag 23 november 2014

Recension av Alice in Wonderland samt End of the spear

Alice in Wonderland är en klassisk berättelse som jag för första gången så på en hobbyteater utanför Ystad i somras. Jag tyckte faktiskt att skådespelet var ganska bra och storyn var sådär. Efter att ha sett delar av Disneys version för länge sedan var jag inte imponerad, dock blev jag det i somras. Tyvärr när jag såg filmen med Gary Cooper och Cary Grant blev jag bara besviken, det var väldigt stelt skådespeleri och det infriade inte alls mina förväntningar som jag trodde. Storyn var ungefär detsamma men men jag hoppas se fler versioner längre fram.

Cary Grant i sin roll som Mock the turtle är fruktansvärd dålig. Jag ger bara betyget 3 av 10 och i kvalite får den 2 av 5.

Den andra filmen blev jag positivt överraskad över även om jag inte förstod allt som sades i filmen. Filmen handlar om ett team som är ute i djungeln och försöker kommunicera med en grupp med indianer som har levt utanför civilisationen. De lyckas ok i början att få kontakt med dem och av en plötslig händelse så blir indianerna fientligt inställda och dödar allihopa. Berättelsen börjar sen när alla männens fruar i expeditionen vill få kontakt med dem och lyckas uppbringa en form av vänskap. En riktigt tårdrypare och den är sevärd. Tyvärr försvann texten på filmen efter halva och vad indianerna sade på sitt eget språk i den delen kunde jag bara gissa mig till. Betyget är 7 av 10 och kvaliten är 4 av 5.

De två nästkommande filmerna är en väldigt udda film om Dracula, nämligen Drakula Instanbulda samt skräckisen Huset som gud glömde 2.