onsdag 12 november 2014

Recension av Toolbox murders och Aquamarine.

Hej!

Jag har länge länge varit nyfiken på en film som heter Toolbox murders. Den har legat på min önskelista i flera år faktiskt. Jag letade på en massa streamingsajter och jag hittade den på SFanytime. Av någon anledning togs den bort därifrån och därför laddade jag hem en brilliant kopia.

Filmen är en skräckfilm och den utspelar sig hos en familj på två personer som nyss har flyttat in i ett hus. Ett hyreshus som är på väg att renoveras och som verkar innehålla en massa märkliga människor. Det börjar hända konstiga saker och människor försvinner och ingen vet egentligen varför eller vart. Tjejen i familjen börjar ta reda på lite mer om huset och finner att det finns två hus i det stora hyreshuset. Huset byggdes ritades av en arkitekt som gjorde en massa symboler i hela huset. Filmen innehåller en massa udda saker och är faktiskt riktigt bra för att vara gjord redan 2004. Se den ni som gillar skräckfilmer kommer inte bli besvikna. Skådespelarna är hyfsat bra och storyn har med helvetet att göra och håller faktiskt. Betyget för filmen blir 8 av 10 och kvaliten på filmen gerjag 4 av 5.

Den här filmen är en tonårskomedi som handlar om 2 tjejer som det alltid är som är bästa vänner. Under en storm hittar de faktiskt en flicka till i deras pool. Snabbt finner de att hon är sjöjungfru med en lång stjärtfena. Alltid när hon blir torr blir hennes stjärtfena ben och så fort hon blir blöt blir den fena igen. Det är en ganska tramsig film om än underhållande. Den passar tittare som är 7-8 och uppåt i åldrarna. Den är romantisk och rolig och fnittrig och många tonåringar kommer känna igen sig i det mesta utom just då sjöjungfrun. Skådespelarna är sådär inte topklass men ok ändå. Filmen får betyget 5 av 10 och kvaliten får 4 av 5.

Nästa två filmer som jag kommer att se är följande: Alice in wonderland från 1933 med Gary Cooper och Cary Grant samt en dramafilm som heter End of the spear från 2005. Två helt olika filmer från två helt olika tidsepoker. Den ena verklighetsbaserad och den andra från fantasin.