söndag 23 november 2014

Recension av Drakula Instanbulda och Huset som gud glömde 2.

Den här söndagen har jag tittat på två filmer. Båda två är faktiskt skräckfilmer, den ena riktigt gammal och turkisk. Den såg jag på you tube i en riktigt dålig kopia med text. Filmen var inget vidare och den är nog både bortglömd och nerspolad i avloppet för den var inget vidare om vi jämför med de klassiska filmerna. En del av filmen är borta så det var svårt att hänga med i handlingen.

Svårt att tom sätta något betyg så jag avstår från det denna gången. Den andra filmen jag såg var Huset som gud glömde 2. Jag har ju precis sett ettan och den var rätt så bra i mitt tycke. Del 2 brukar ju vara betydligt sämre. Men i detta fallet så tycker jag att del 2 är bättre än ettan. Det handlar om en ny familj som kommer dit. De har ju hittat ett boende som är för bra för att vara sant till det priset. Tyvärr får de uppleva de som den första familjen fick uppleva, djävulen tar en kropp i besittning och utför dådet som gjorde för många år sedan. Han tar livet av alla i huset och tragiskt nog vet han inte vad han har gjort. Bra skådespelare och mycket värre skräck än den första, vi får se om de uppföljande filmerna håller samma klass. Betyget på denna är 7 av 10 och kvaliten är 3 av 5.

Jag ska nu se två nya skräckfilmer till nästa gång, nämligen en ny klassiker som heter The Bride of Frankenstein, där Boris Karloff återigen repriserar sin roll som Frankenstein och jag ska även se på filmen Huset som gud glömde 3, den finns som 3D-version men jag kommer se den vanliga versionen, det är i denna filmen som Meg Ryan gör en prestation.