söndag 2 november 2014

Recension av the Pink Panther och 16 blocks


Med den här filmen på Netflix redo att spelas upp var jag ganska förväntansfull. Jag var dock inte lika road av att det skulle vara Steve Martin som skulle spela upp inspector Clousseu. Filmen började dock väldigt förtroendeingivande och roligt. Jag var glad att jag hade valt att se denna filmen för både jag och min sambo skrattade en del. Det handlar såklart om inspector Clousseu som utnämnd kommisarie för ett brott av den rosa pantern, en diamant som är så stor så stor. Den har blivit stulen och en man har blivit mördad. Han blir utvald att genomföra utredningen för att han är så otroligt dålig tror alla. Det är inte så likt de gamla filmerna och det är väl kanske inte meningen heller, de vill bara använda namnet rosa pantern för att sälja filmen. Det är lite som Åsa-Nisse som gjordes om med en hel massa komiker som blev otroligt dålig. Denna filmen är dock rätt ok med Steve Martin och Kevin Kline och Jean Reno som de stora dragplåstren.

Som helhet får filmen betyget 7 av 10 då den inte är i närheten av att vara fullkomlig, kvaliten på filmen är ok, den får betyget 3 av 5 då det hittades på Netflix. Jag blir alltid så glad när man kan se en film lagligt.


Den andra filmen som jag har sett på är en blockbuster med Bruce Willis i huvudrollen. Det handlar om en polis som ska ta ett vittne till rättssalen 16 kvarter, därav namnet. Det utvecklar sig att bli svårare än vad han har trott och det blir en intrig utan dess like. En film som driver mej som tittare framåt men dock aldrig riktigt lyfter. Filmen är från 2006 och det är inga CGI-effekter i denna som det är på nyare filmer. En ren och miserabel historia som slutar på ett udda sätt. Se den, det är den värd i alla fall. Betyget är 8 av 10 och kvaliten var sådär på Viaplay så den får med 3 av 5.

Nästa två filmer som ska beskådas är en rysare som heter Toolbox murderers och en tonårskomedi som heter AquaMarine.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar