lördag 29 november 2014

Recension av The Bride of Frankenstein och Huset som gud glömde 3!

Ikväll har jag sett två nya skräckfilmer av varierande kvalité. Den första filmen som är inspelad 1935 kan man inte säga så mycket om. Det är en fortsättning på Frankenstein från 1931. Här spelar Boris Karloff den beryktade rollen som Frankensteins monster. Han får här en större roll och i The bride of Frankenstein får han som titeln anger en brud. De gör allt för att fixa en brud till honom som är även hon återuppväckt från de döda. Tyvärr är jag inte så himla imponerad av filmen och den tillför inget nytt från de andra filmerna. Det går till på ett omoraliskt sätt när de ska få tag i likdelar till bruden och när de väl träffas så gillar de inte alls varandra. Det är en ok film som jag i betyg ger 6 av 10. Kvaliten på filmen var ok 2 av 5 för att vara så himla gammal.

Den andra filmen som är en direkt fortsättning på Huset som gud glömde 1 och 2 är en sorglig historia, filmmässigt. Den är faktiskt rätt så usel även om Meg Ryan är med i den här filmen. Hennes roll är ändå hyfsat stor och hennes ålder är liten. I denna filmen flyttar en reporter in i huset för att bevisa att det inte alls är farligt att bo där. Efter ett tag händer det märkliga saker, tex så dör mannens dotter i en båtolycka samtidigt som den frånskilda mamman ser dottern i huset. En paranormal utredare sätts in och han hittar en massa ondska i huset. Till slut flyr de huset och det börjar tragiskt att brinna upp. Betyg 3 av 10 och kvalite var bara 2 av 5, en riktigt dålig kopia.

De nästkommande filmerna som jag ska se förväntar jag mig att de ska vara bättre än den smörjan jag har sett hittills. Den första filmen jag ska ägna mig åt heter Green street hooligans. Jag blev rekommenderad denna filmen ända bak vid 2006 när den kom ut och nu ska jag faktiskt också se på den. Det blir en spännande upplevelse. Neil Youngs film heart of gold är en inspelning av en konsert. Jag har aldrig hört något direkt av honom och jag har heller aldrig sett en konsert på tvn på detta viset. Ska också bli ganska intressant.