måndag 7 april 2014

Den här gången ska jag recensera två filmer som jag har sett, den första är en film som jag aldrig hade hört talas om innan jag fick ner den i ett hyfsat format. Nämligen Nanny Mcphee med Emma Thompson i huvudrollen som the Nanny. Denna film är tydligen hennes dröm sedan många år tillbaka att få göra och spela rollen som Nanny Mcphee. Filmen är underhållande och rätt så rolig om än lite tramsig då det är en barnfilm i engelsk miljö. Det handlar om en familj som bor på landsbygden i början på 1900 talet där mamman är avliden och pappan ensam "sköter" alla barnen. Det går ju sådär, han anställer den ena efter den andra barnvakten och de slutar alla. En vacker dag står Nanny Mcphee vid dörren och vad som händer sen får ni se om ni ser filmen.


Filmen är rätt så förutsägbar men ändå underhållande. Jag ville hela tiden veta vad som skulle hända härnäst så den har ett driv framåt. Jag ger den betyg 7 av 10 och i kvalite hade den faktiskt 3 av 5 då den inte hade digitalt ljud i filen.



Nästa film är en dussinfilm om Asterix och Obelix som inte är vidare bra eller en film som man kommer ihåg. Jag hoppas verkligen att de verkliga spelfilmerna är betydligt bättre. De upprepar ungefär samma historia gång på gång. Betyget är 2av 10 och kvaliten är 2 av 5.

Vid nästa tillfälle recenseras This is the night med Cary Grant och The Barbies diaries.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar