tisdag 1 april 2014

Grandmas boy och Baskervilles hound! Två bra filmer!

Det var ett tag sedan jag skrev i bloggen nu och det har nästan gått 6 veckor sedan senaste inlägget. De filmerna som jag har sett den här gången är Grandmas boy och Baskervilles hound från 1939.

 
 
 

 Den första filmen jag såg är en film från 2006 som heter Grandmas boy och det är en komedi som handlar om en medelålders man som blir utkickad från sin lägenhet och får bosätta sig med sin mormor. Han ljuger hela tiden för sina kompisar om att han bor med tre läckra tjejer men i själva verket är de hans mormor och hennes kompisar. Han själv har jobb som tv-spelstestare och det börjar en ny tjej där som ska vara hans chef. Jag tyckte att filmen var riktigt rolig och har inte skrattat så mycket åt någon film på ett långt tag. Riktigt sevärd, se är den kanske inte helt bra och har jättegrymma skådespelare men det får man ta. Jag ger den betyg 7 av 10 och kvaliten var sådär 2 av 5 men det behövs sällan vid en komedi.
Den andra filmen som jag såg var en riktigt gammal goding, nämligen Baskervilles hund från 1939. Det är en sådan klassiker av Sir Arthur Conan Doyle som man bara måste se i sitt liv. Den har en scenografi som man inte tror kunde finnas vid det årtalet och riktigt bra människor som spelar trovärdigt och med känsla och finess. Se den för guds skull, betyg 9/10 och kvaliten var faktiskt 3/5, riktigt bra....

De filmerna som ska bedömas till nästa gång är nämligen de här under och mer om de kommer snart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar