lördag 26 april 2014

Singapore Sue samt When a stranger calls!

Den här kortfilmen är inge vidare om jag själv får säga det och det får jag ju då jag är skribenten på denna blogg. Den är endast 10 minuter lång och innehåller mest Anna Chang som dansar och sjunger under nästan hela sekvensen. Det är inte speciellt vackert hon sjunger och kortfilmen har egentligen inget innehåll alls. Jag hoppas nu verkligen att nästa film med Cary Grant höjer sig ett eller två snäpp.
Betyg 1 av 10 och kvaliten var 1 av 5 på en nedladdad version.

Den här filmen var faktiskt en av de bästa filmerna som jag har sett på länge, riktigt länge. Den var riktigt läskig, mitt sällskap gömde sig flera ggr bakom en kudde för att hon inte vågade. Det är riktigt bra skådespel och jag förstår inte riktigt varför rösten i telefonen inte tillhörde skådespelaren som gestaltade mannen som var främlingen. Rösten tillhörde nämligen Lance Henrikssen. Filmen bygger upp en terror som knappt finns inom den här genren längre, här gör dem de riktigt bra dock. Jag blev mäkta imponerad. Filmen handlar om en tjej som får ett straff av sin pappa att hon får vakta ett hus istället för att festa med sina kompisar. Det är här som hela historien sen börjar. SE DEN!!

Betyg 8 av 10 och i kvalite får den 4 av 5 då det var en bra nedladdad version av filmen.

Vid nästa tillfälle kommer jag recensera den första icke-animerade Asterix-filmen samt en annan film med Cary Grant som heter Merrily we go to hell.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar