måndag 21 april 2014

Sinners in the sun, The ringer!

Sinners in the sun är en tidig film av Cary Grant från 1932. Filmen handlar om en modell som blir uppraggad av en mekaniker. De börjar att dejta och till slut så finner hon honom intressant och väljer att gå ut med honom. Det funkar till synes bra men till slut gör han slut med henne för vad ska hon med honom till som är en till synes enkel mekaniker. Cary Grant kommer in på en fest för att träffa de båda turturduvorna som Ridgeway. Han gör inget stort intryck på mig i alla fall och filmen får endast 4 av 10 i betyg. Kvaliten på den nedladdade kopian får inte så mycket då det var en riktigt dålig kopierad film, 1 av 5.


Nästa film som jag har sett är en film som jag har längtat efter att se i många år. Jag såg den för första gången i en tidning om kommande filmreleaser från 2005. NU har jag äntligen sett filmen och den var faktiskt hyfsat ok. Det handlar om en kille ( Johnny Knoxville ) som ska försöka tjäna pengar genom att ställa upp i handikapp-OS. Han får de andras sympati och filmen växer och slutar på amerikanskt vis. En ganska rolig film som driver lite med de med handikappade på ett charmigt vis. Den får betyget 7 av 10 och kvaliten var ok, 3/5.

 Nästa två filmer som ska recenseras är en Cary Grant-film och en rysare som heter When a stranger calls.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar